Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

10 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby znaleźć idealną pracę

AB
Nie każdy może powiedzieć, że lubi swoją pracę. Czasem szczęściu trzeba pomóc. 

 Przypominamy, na co zwrócić uwagę, szukając zatrudnienia.
Nie każdy może powiedzieć, że lubi swoją pracę. Czasem szczęściu trzeba pomóc. Przypominamy, na co zwrócić uwagę, szukając zatrudnienia. geralt/ Pixabay.com
Szukasz nowej pracy? Myślisz o przebranżowieniu? Pamiętaj, że pieniądze to nie wszystko. Sprawdź, jakie czynniki decydują o satysfakcji z pracy.

Obojętnie, czy szukamy pierwszej pracy, czy też mamy wieloletnie doświadczenie, znalezienie odpowiedniego dla siebie pracodawcy nie jest łatwym zadaniem. Wiele osób zapomina o tym, że pensja, lokalizacja czy benefity pozapłacowe to nie jedyne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przed podjęciem zatrudnienia. Równie ważną rolę odgrywają czynniki, które wpływają na komfort pracy - ludzie, styl zarządzania czy kultura organizacji.

O naszym dobrym samopoczuciu w pracy decydują m.in. współpracownicy. Zgrany zespół mający wspólny system wartości będzie znacznie lepiej działać w grupie niż osoby, które źle się ze sobą dogadują. Podobnie pracownicy, którzy są niedoceniani lub deprecjonowani przez szefa, będą mieli mniej zapału do pracy niż dobrze zarządzany zespół.

W szerszym ujęciu kluczowy wpływ na naszą satysfakcję z pracy mają: kultura organizacji, wartości, którymi kieruje się przedsiębiorstwo, perspektywy awansu i kształcenia. Pracownicy czują się lepiej zmotywowani do pracy, gdy mogą rozwijać swoje umiejętności. Dlatego tak ważną rolę odgrywają dla nich kursy i szkolenia.

Nie bez znaczenia pozostaje również struktura organizacji oraz dominujący w niej styl zarządzania. Warto o tym pamiętać, szukając miejsca odpowiedniego dla siebie. Przed przyjęciem oferty powinniśmy dokładnie sprawdzić, jakie perspektywy daje nam zatrudnienie w konkretnej firmie oraz czy będziemy mieli możliwości awansu.

Zanim przystąpimy do poszukiwania pracy, powinniśmy zadać sobie kilka pytań. Gdzie wolimy pracować: w sektorze publicznym, prywatnym czy pozarządowym? W jakiej firmie się widzimy: w dużej korporacji czy w mniejszym przedsiębiorstwie? Jak wolimy pracować: zespołowo czy indywidualnie? Z jakim typem ludzi czujemy się najlepiej? Co motywuje nas do pracy? Czy preferujemy samodzielne stanowiska wymagające dużej odpowiedzialności, czy też wolimy wykonywać zlecone nam zadania? Gdzie widzimy się za pięć lat, a gdzie za 10 lat? Jeżeli podejdziemy poważnie do odpowiedzi na powyższe pytania, łatwiej będzie nam sprecyzować, jakie miejsce jest dla nas odpowiednie.

Znalezienie idealnej dla siebie pracy to trudne i czasochłonne zadanie, ale poniesiony trud rekompensuje duży poziom satysfakcji. Ważne, aby nie bać się ryzyka, spróbowania czegoś nowego. Otwartość na ludzi, chęć uczenia się i przyjmowania nowych wyzwań to już połowa sukcesu.

od 12 lat
Wideo

echodnia Ksiądz Łukasz Zygmunt o Triduum Paschalnym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 10 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby znaleźć idealną pracę - Strefa Biznesu

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto